Benarkah Melukai Hati Isteri Punca Pintu Rezeki Sempit?

Posted on

Suami yang merupakan imam mempunyai kedudukan penting keluarga. Mereka bertugas menjadi pemimpin dan memastikan keperluan keluarga tercukupi.

Dengan kedudukan yang penting ini, tidak pelik suami yang tidak menghargai posisi isteri.Nak pula jika isteri tidak bekerja dan hanya menjadi ibu rumah tangga saja. Maka dengan dominasi kewangan ini, suami sering kali melakukan tindakan sesuka hati yang dapat melukai hati isteri.Padahal menyakiti isteri merupakan tindakan yang dapat menutup rezeki. Membahagiakannya menjadi salah satu jalan pembuka pintu rezeki yang paling lebar untuk keluarga. Lantas bagaimana boleh melukai hati isteri boleh buat rezeki sukar?

1. Emosi Isteri yang Buruk Akan Menular
Jika tidak mampu mengungkapkan kepada suami tentang sakit hatinya yang dirasakannya, biasanya isteri akan memendam perasaan kecewa itu. Dalam kadar yang besar, perasaan sakit hati dan kecewa ini akan membahayakan emosi mereka. Perasaan negatif ini lama-lama akan semakin membesar dan berpengaruh kepada seluruh keluarga. Perasaan yang buruk akan menunda rezeki baik yang akan datang.Untuk itu segeralah untuk memperbaiki keadaan emosi isteri. Sudah banyak terjadi suami yang bertengkar dengan isteri selalu terhalang ketika mencari rezeki. Boleh saja tayar kendaraan pecah, bahkan sampai kecelakaan yang sering dialami setelah dua orang ini berdebat bertengkar.

2. Isteri Menjadi tidak Bersyukur
Suami yang menyakiti isteri baik dalam bentuk ucapan atau tindakan sebaiknya berhati hati. Pasalnya doa mereka terhadap para suami dalam keadaan terluka ini akan segera dihijabah. Mereka juga menjadi tidak bersyukur atas apa yang telah kamu berikan kepadanya. Bahkan kadang-kadang suami didoakan tidak diberi rezeki agar menjadi lebih baik kepadanya. Kerana biasanya, lelaki akan berubah ketika memiliki wang lebih. Sehingga tidak pelik dalam hati isteri mendoakan agar suami tidak diberi rezeki agar kembali menjadi pribadi yang baik kepada dia.

3. Suami tidak Dilayani dengan Baik
Hal ini tentu sering dilakukan oleh isteri yang hatinya dilukai. Mahu tidak mahu tindakan mereka mencerminkan hati yang sakit yang mereka rasakan. Hati isteri yang terluka biasanya tidak ikhlas ketika melayani suaminya. Ini tentu membuat suami juga menjadi tidak tenang dalam mencari nafkah. Ketika sudah lelah dengan banyak pekerjaan, mereka pun harus menghadapi isteri yang muram di rumah. Akhirnya kerana sama-sama berfikiran negatif, maka akan menutup kebaikan yang akan datang termasuk urusan rezeki. Suami pun menjadi tidak semangat ketika harus bekerja dengan keadaan seperti ini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *